Projekt for SACKit

Dette projekt var et af de første på uddannelsen som Digital Konceptudvikler. Vi skulle selv finde en klient, og dette blev SACKit. Opgaven var at skabe et digitalt koncept som kunne øge omsætningen igennem SACKit’s egen salgskanal. Til dette blev der udviklet en konceptidé i forlængelse af deres website. Navnet på konceptet er PLACEit, og går ud på at man ved hjælp af augmented reality kunstigt skulle kunne placere SACKit’s produkter i eget hjem ved hjælp af sit smartphone kamera. Derved får man et overblik over hvordan produkterne passer ind i indretningen, direkte fra produktsiderne, hvor det er muligt at købe dem.

Projektet fik os til at tænke ud af boksen og se tingene fra kundens perspektiv. Hvis man eksempelvis boede langt væk fra en butik der fremviste SACKit’s produkter, hvordan skulle man så få en følelse for produkterne før man købte? Dette var et forsøg på at give folk en form for besiddelse af SACKit’s produkter allerede før de havde købt dem, og derved styrke lysten til at bruge SACKit’s website til at bestille fra, i modsætning til fysiske butikker.